Prof. Dr. Cahit Kurbanoğlu
Köşe Yazarı
Prof. Dr. Cahit Kurbanoğlu
 

KESİN DAVET 41

KESİN DAVET 41 AĞACA ÖNEM VERMEK MEYVELERİ İÇİNDİR Hiç mümkün müdür ki Hakîm, birçok faydalar gözeten, Alîm, ebedi ve ezeli ilim sahibi bir zat, bir ağacı gayet ehemmiyetle tedbir ve tasvir edip ve gayet derecede hikmetle idare ve terbiye ettiği halde; o ağacın gayesi, faydası olan meyvelerine bakmayıp ehemmiyet vermesin; hırsız ellere, boş yerlere dağılsın, zayi olsun? Elbette bakmamak, ehemmiyet vermemek olamaz. Çünkü ağaca ehemmiyet vermek, meyveleri içindir.  KAİNATIN MEYVESİ İNSAN İşte şu kâinatın zîşuuru ve en mükemmel meyvesi ve neticesi ve gayesi, insandır. Şu kâinatın Sâni'-i Hakîm'i mümkün müdür ki şu zîşuur meyvelerin meyveleri olan hamd ve ibadeti, şükür ve muhabbeti başkalara verip hikmet-i bâhiresini, açıkça görülen faydaları, gayeleri hiçe indirsin veyahut kudret-i mutlakasını, sınırsız kudretini acze kalbettirsin, acizliğe dönüştürsün veyahut ilm-i muhitini, kuşatan ilmini cehle, cahilliğe çevirsin?  Yüz bin defa hâşâ! " (6/254)   ÖLÜM NEDİR   Mektubat, Yirminci Mektup birinci ve ikinci makamları bu hakikatı herkesin istifade edeceği şekilde izah ediyor. Dolayısı ile ikna ve isbat edici bilgiler için kaynak veriyorum. Çünkü bu kanular birbirine bağlı ve konunun izahını kuvvetlendirici şekilde anlatılmaktadır. Burada yedinci kelimeyi ele alacağız.   "Yedinci Kelime:  وَ يُم۪يتُ  (Ve Yümit) Yâni mevti, ölümü veren O’dur. Yani hayatı veren O olduğu gibi hayatı alan, mevti veren dahi yine O’dur. Evet mevt, yalnız tahrip ve sönmek değildir ki esbaba, sebeplere verilsin, tabiata havale edilsin. Belki nasıl bir tohum zahiren, görünüşte ölüp çürüyor  fakat bâtınen, iç yönüyle bir sümbülün hayatına ve yoğurmasına yani cüz'î tohumluk hayatından, küllî sümbül hayatına geçiyor. Öyle de mevt dahi zahiren bir inhilal, dağılma ve bir intıfa, ortadan yok olma göründüğü halde, hakikatte insan için hayat-ı bakiyeye, sonsuz hayata unvan ve mukaddime ve mebde, başlangıç oluyor.    Öyle ise hayatı veren ve idare eden Kadîr-i Mutlak, yine elbette mevti dahi o icad eder. Şu kelimedeki mertebe-i uzma-yı tevhidin, tevhidin en yüksek mertebesinin bir bürhan-ı a'zamına, en büyük deliline şöyle işaret ederiz: 10.03.2020 Prof. Dr. Cahit Kurbanoğlu
Ekleme Tarihi: 10 Mart 2020 - Salı

KESİN DAVET 41

KESİN DAVET 41

AĞACA ÖNEM VERMEK MEYVELERİ İÇİNDİR

Hiç mümkün müdür ki Hakîm, birçok faydalar gözeten,
Alîm, ebedi ve ezeli ilim sahibi bir zat,
bir ağacı gayet ehemmiyetle tedbir ve
tasvir edip ve
gayet derecede hikmetle idare ve
terbiye ettiği halde;
o ağacın gayesi,
faydası olan meyvelerine bakmayıp ehemmiyet vermesin;
hırsız ellere,
boş yerlere dağılsın,
zayi olsun?
Elbette bakmamak, ehemmiyet vermemek olamaz.
Çünkü ağaca ehemmiyet vermek, meyveleri içindir. 

KAİNATIN MEYVESİ İNSAN

İşte şu kâinatın zîşuuru ve en mükemmel meyvesi ve
neticesi ve
gayesi,
insandır.
Şu kâinatın Sâni'-i Hakîm'i mümkün müdür ki
şu zîşuur meyvelerin meyveleri olan hamd ve ibadeti,
şükür ve muhabbeti başkalara verip
hikmet-i bâhiresini, açıkça görülen faydaları, gayeleri hiçe indirsin veyahut
kudret-i mutlakasını, sınırsız kudretini acze kalbettirsin, acizliğe dönüştürsün veyahut
ilm-i muhitini, kuşatan ilmini cehle, cahilliğe çevirsin? 
Yüz bin defa hâşâ! " (6/254)
 
ÖLÜM NEDİR
 
Mektubat, Yirminci Mektup birinci ve ikinci makamları bu hakikatı herkesin istifade edeceği şekilde izah ediyor. Dolayısı ile ikna ve isbat edici bilgiler için kaynak veriyorum. Çünkü bu kanular birbirine bağlı ve konunun izahını kuvvetlendirici şekilde anlatılmaktadır. Burada yedinci kelimeyi ele alacağız.
 
"Yedinci Kelime:  وَ يُم۪يتُ  (Ve Yümit) Yâni mevti, ölümü veren O’dur.
Yani hayatı veren O olduğu gibi hayatı alan,
mevti veren dahi yine O’dur.
Evet mevt,
yalnız tahrip ve sönmek değildir ki esbaba, sebeplere verilsin,
tabiata havale edilsin.
Belki nasıl bir tohum zahiren, görünüşte ölüp çürüyor 
fakat bâtınen, iç yönüyle bir sümbülün hayatına ve
yoğurmasına yani cüz'î tohumluk hayatından,
küllî sümbül hayatına geçiyor.
Öyle de mevt dahi zahiren bir inhilal, dağılma ve
bir intıfa, ortadan yok olma göründüğü halde,
hakikatte insan için hayat-ı bakiyeye, sonsuz hayata unvan ve
mukaddime ve mebde, başlangıç oluyor.
  
Öyle ise hayatı veren ve
idare eden Kadîr-i Mutlak,
yine elbette mevti dahi o icad eder.
Şu kelimedeki mertebe-i uzma-yı tevhidin, tevhidin en yüksek mertebesinin bir bürhan-ı a'zamına, en büyük deliline şöyle işaret ederiz:

10.03.2020
Prof. Dr. Cahit Kurbanoğlu

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve habergundemim.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Diğer Yazıları

Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.